Relaxing in Chelmsford.. :) - Reisverslag uit Chelmsford, Verenigd Koninkrijk van Monica Zanten - WaarBenJij.nu Relaxing in Chelmsford.. :) - Reisverslag uit Chelmsford, Verenigd Koninkrijk van Monica Zanten - WaarBenJij.nu

Relaxing in Chelmsford.. :)

Door: Monica

Blijf op de hoogte en volg Monica

28 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Chelmsford

De weken vliegen voorbij. Aan de ene kant lijkt het alsof ik hier al heel lang zit en aan de andere kant alsof ik gister ben aangekomen.
Het weer is erg goed. De laatste weken hebben we echt een hittegolf gehad van elke dag rond de 30 graden. En in een stad als deze is dat erg benauwd, de warmte blijft tussen de gebouwen hangen en ook s avonds koelt het nauwelijks af. De metro is qua toegestane temperatuur ver boven het limiet gegaan en er zijn veel mensen onwel geworden. In het hotel waar ik werk hebben maar slechts een paar kamers airco en we hebben een handjevol ventilatoren... gelukkig heeft de receptie ruimte wel airco, maar dat wekt zo af en toe jaloezie bij de gasten. Ik slaap ook gewoon in een kamer zonder airco hoor,, maar dan voor 5 maanden, dus niet zeuren haha.

De afgelopen weken waren aardig stressvol... er zijn twee studentes naar huis gestuurd omdat zij de regels van het hotel hadden overtreden... er zijn drie nieuwe studenten bij gekomen (allemaal nederlands trouwens hoor) er werden kamers gewisseld... communicatie was niet al te best en zorgde voor veel verwarring, waarna ik en bijna iedereen denk ik wel, er na die week helemaal doorheen zaten.
Nu is alles weer rustiger. Ik deel de kamer met nog 3 meiden waaronder Rozanne en het is goed te doen. Ik ben weer wat rustiger... al ben ik goed ziek geweest een paar dagen afgelopen week. Alles bij elkaar was toch een beetje teveel.

Voor mij zijn de weekenden in Chelmsford een beetje zoals vroeger de weekenden op de camping. Lekker er tussenuit,, weg van de ´realiteit´ en lekker ontspannen. Dat heb ik wel echt nodig merk ik hier. Helaas is het rooster aangepast vanaf 11 augustus... en ben ik niet meer de maandag en dinsdag tegelijk vrij.. daar baal ik wel erg van. Ik kan niet zo goed tegen veranderingen als het om mijn vrije tijd gaat merk ik haha. Maar gelukkig ben ik wel de dinsdag vrij en dan is Ricardo ook vrij, dus toppie.

Verder heb ik hier niet echt plannen in London... misschien wil ik alleen nog een keer de London Dungeon in (spookhuis haha),, maar verder.. zou het niet weten. Het is niet mijn stad... Ik kan er best wonen enzo,, maar ik irriteer me meer aan dingen dan dat ik mij op mijn plek voel... en ik ben gestresser door al die mensen hier. Soms had ik in Apeldoorn al op zaterdag middag in de stad dat ik vond dat er teveel mensen liepen... dat is echt niks vergeleken met oxford street,, en ze lopen bijna letterlijk over je heen... anyway..

Ik ben nu weekendje bij Ricardo,, het is zijn verjaardag :) dus daar gaan we even van genieten...

laat gerust een berichtje achter! heb ik ook weer wat te lezen hihi.

xx liefs

  • 28 Juli 2014 - 16:56

    Mama :

    Mooi verslag weer schat. Valt niet allemaal mee he, hoop dat het gauw weer beter gaat.
    Wy zyn thuis al weer gesetteld en zyn ook wel weer bly om thuis te zyn. Was lang genoeg.
    Jy had je in benidorm wel lekker kunnen uitleven in al die winkeltjes met schoenen, kleding en sieraden.
    En koste ook byna niets. Nu weer even een andere wasmachine en dan is het hier ook weer goed.
    Woensdagavond spreken we elkaar, maar na je werk. Goed moet je maar even een berichtje doen. Schat nog gefeliciteerd met Ricardo en nog een fyne dag. Doei doei en tot woensdag. Hvj xxx mama

  • 29 Juli 2014 - 02:18

    José Van Zanten:

    Hallo monica.
    Wij zitten op dit moment in Canada in de plaats Banff het is hier nu een paar dagen warm weer.vorige week was het hier koud 12 tot 15 graden.we hebben veel gezien veel bergen met sneeuw.beren in het wild die de weg overstaken en herten heel leuk en spannend.morgen gaan we een tandem huren en en een rondje lsngs het meer fietsen.het is hier nu maandag avond 18.00 uur.leuk verslag.Gefeliciteerd met Ricardo.Hiet in Canada werken drie nederlandse meisjes we hebben er twee gesproken.nog veel plezier en sterkte met je werk.Hartelijke Groeten uit Canada van Nico en José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monica

Ik studeer momenteel International Tourism & Leisure Management in Nederland, waarvoor ik 2x een stage in het buitenland moet doen. Ik heb vorige zomer al een top stage gehad op Guernsey, mocht je dit terug willen lezen kijk dan op: monica-guernseyisland.waarbenjij.nu En deze zomer zal ik naar Londen vertrekken om hier stage te lopen in het Queenspark hotel. Ik ben een enorme fan van reizen, daarom dat ik ook deze internationale opleiding doe. Want ja, wat is er mooier dan van je hobby je beroep maken ;) Via waarbenjij.nu zal ik een ieder die geïnteresseerd is op de hoogte proberen te houden van mijn belevenissen. Voel je vrij om ook een berichtje achter te laten na weer een verslag gelezen te hebben,, dan heb ik ook weer wat te lezen haha ;)

Actief sinds 21 April 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 3969

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 13 Oktober 2014

London

Landen bezocht: